054-4333585 

ר י פ ו י  ה ו ל י ס ט י   ט ב ע י

 א י מ ו ן   ת ז ו נ ת י    

ליווי תהליכי ניקוי הגוף והכבד 

ס ד נ א ו ת   ו ה ר צ א ו ת

בריאות = מצב פיזי, נפשי וחברתי טוב
התמחות בבעיות עיכול,כבד שומני,קנדידה,דלקות פרקים,הרזיה 

 ענת קידר עמית - נטורופתית

עקוב אחרינו דרך הקישורים הבאים:

עמוד מאמרים

http://www.xnet.co.il/health/articles/0,14713,L-3101885,00.html

המזונות שיצננו את גופנו בימי הקיץ הלוהטים

הקיץ הלוהט כבר ממש בפתח, וכשאני נזכרת בחוויית החום והלחות המאפיינים את הקיץ הישראלי, אני מיד חושבת "מזגן", ואיך אהיה רב הזמן ליד מים ובסביבה קרירה ונעימה. וכך בקיץ המזגנים עובדים 24 שעות ביום, וכולנו נוטים להסתגר רב הזמן בתוך מבנים ממוזגים.

אך בשבילי הקיץ זו גם תקופה של אנרגיה טובה, של שמחה ויצירתיות. הקיץ מביא איתו ימי חופש, רחצה בים, בילוי עם חברים ומשפחה בערבים בהם השמש שוקעת מאוחר, וגם בילוי עם הילדים באתרי אטרקציות שונים. בעצם כייף גדול גם להיות בחוץ, רחוק מהמזגן.

אז האם ישנן דרכים נוספות לצנן את גופנו ?? התשובה היא כן , והיא מגיעה מסין הרחוקה. הפילוסופיה הסינית מציגה בפנינו עקרונות תזונתיים שעוזרים לקרר את הגוף ולעבור את הקיץ בקלות.

ההשפעה המקררת של המזון קשורה להיבטים שונים והיא משתנה בהתאם לטמפרטורה האנרגטית של המזון עצמו לפי הרפואה הסינית, לדרך הכנתו וגם למקום ולאופן שבו גדל ונקטף.

רב המזונות המקררים אלו ירקות ופירות. בקבוצה זאת נכללים ירקות מצליבים כמו ברוקולי, כרוב, כרובית, ירקות סולניים כמו חציל, פלפל ירוק, ירקות דלועיים כמו קישוא ודלעת. פירות הקיץ כמו אבטיח ומלון, פירות  נשירים כמו אפרסק, אגס, משמש, ותאנה .

בנוסף בקבוצת המזונות המקררים נמצא דגנים כמו חיטה, שעורה, תירס ודוחן, וחלבונים כמו סויה, טופו וביצים.

מזון מקרר מתאפיין בנקודות הבאות:
צמח שתקופת צמיחתו עד הבשלה מהירה – למשל חסה או מלפפון הגדלים מהר יקררו אותנו יותר.
מזון כחול ירוק וסגול יותר מקרר ממזון בצבע אדום, כתום וצהוב. למשל תפוח ירוק יותר מקרר מתפוח אדום, כרוב ירוק יותר מכרוב אדום.
• מזון חי שלא עבר בישול, לא ספג את חום הבישול ולכן יהיה בעל השפעה מקררת. כך שסלטים טריים ופירות חיים מאוד מומלצים לאכילה בתקופת הקיץ.
• השפעה מקררת יש גם לדרכי הכנה כמו הנבטה, התססה והשרייה במרינדה.
• ואם כבר לבשל, מומלץ בישול מהיר בטמפרטורה גבוהה, לעומת בישול איטי בטמפרטורה נמוכה. לכן בקיץ כדאי להקפיץ את המזון קלות ופחות לבשל תבשילי צלי או קדרה. בנוסף כדאי יותר לחלוט או לאדות את המזון ללא מים ופחות לטגן, לאפות או לבשל בסיר לחץ .
• ככל שהמזון חתוך גדול יותר ופחות כתוש וטחון, הוא בעל השפעה מקררת יותר, לדוגמא עדיף לאכול פרוסות תפוח אדמה בתנור ולא פירה תפוח אדמה.
• תבלינים עם השפעה מקררת הם מלח, זעפרן, נענע ומנטה. ולפי רפואת האיור וודה שמגיעה מהודו גם כוסברה, שומר וכמון. באופן כללי מומלץ לתבל קלות בלבד את המזון, בימי הקיץ החמים.

לכולנו ברור ששתייה מאוד חשובה בקיץ, כדי להחזיר לגוף את הנוזלים שאנו מאבדים בהזעה. לכן שתיית מים קרירים תצנן את הגוף ותיתן תחושה טובה. אך מים קרים מאוד יגרמו לכווץ העור וכלי הדם, וכך חום הגוף לא יוכל להשתחרר, יצטבר ויגרום לתחושת חום. משקאות מקררים יהיו למשל: לימונדה ונענע גרוסה, מיץ תפוחים טבעי, שייק מלון.

ניתן ליהנות ממזון ומשקה המתאים לקיץ, למשל סלט מזין המשלב רכיבים מקררים כמו במתכון הבא:
סלט חסה תפוח וטופו – עלי חסה קרועים, מלפפון פרוס, בצל פרוס, תפוח פרוס, טופו מוקפץ בטריאקי ושומשום. לרוטב: ¼ כוס שמן זית, 1/8 כוס חומץ בלסמי, 1 כף דבש, מלח ופלפל לפי הטעם.   אפשר להוסיף חופן חמוציות