054-4333585 

ר י פ ו י  ה ו ל י ס ט י   ט ב ע י

 א י מ ו ן   ת ז ו נ ת י    

ליווי תהליכי ניקוי הגוף והכבד 

ס ד נ א ו ת   ו ה ר צ א ו ת

בריאות = מצב פיזי, נפשי וחברתי טוב
התמחות בבעיות עיכול,כבד שומני,קנדידה,דלקות פרקים,הרזיה 

 ענת קידר עמית - נטורופתית

עקוב אחרינו דרך הקישורים הבאים:

עמוד מאמרים

הקניית הרגלי אכילה לילדים
מה לא נעשה כדי להבטיח את התפתחותו ובריאותו של ילדנו. לתזונה טובה ומספקת ולהרגלי אכילה נכונים יש חלק חשוב בהשגת מטרה זאת.

העובדות בשטח אינן משמחות, ממחקרים אחרונים עולה כי:
רק 1% מהילדים בגיל 2-10 עמדו בכל ההמלצות התזונתיות , 45% עמדו בהמלצה אחת בלבד. דבר היוצר מחסורים רבים היכולים לגרום לבעיות גדילה, בעיות התנהגות ובעיות בריאות שונות.
נמצא שאחוזי השומן והסוכר בתזונה היו גבוהים, מה שיוצר עודפים של מזונות המזיקים לגוף ומעוררים מחלות. כן כבר בגיל צעיר ניתן למשל למצוא בילדים, סוכרת, לחץ דם וכבד שומני.
בילדים בגיל 2-18 בארה"ב – רק 1 מכל 5 אוכל את כמות הירקות והפירות המומלצת. כאשר רבע מהירקות היו בעצם כמויות של צ'יפס, שכמובן אינו ירק מזין ומכיל כמות שומן גבוהה מאוד.
בספרד בילדים בני 9-13  קיימת צריכת סידן נמוכה מהמומלץ ב 65% מהבנים וב 81% מהבנות מה שפוגע בבניית העצמות, בפעילות השרירים ותהליכים נוספים אחרים.
תזונה בריאה מעודדת את צמיחת המוח ואכילת גאנק פוד מורידה את רמת המשכל של ילדים.
ילדים הגדלים בתנאי עוני – נמוכים יותר, כאשר הבדל במשקל אינו משמעותי.

כולנו מודעים שילדים תלויים במשפחתם וסביבתם כדי לקבל מזון איכותי, אך כולנו מודעים גם לבעיות רבות בהקניית הרגלי אכילה נכונים לילדנו, למשל בעיות כגון:
גיוון  מועט בהרכב הארוחות -  ילדים יכולים לאכול את אותה המנה בכל יום, יום אחרי יום. כי זה אוכל מוכר, המשרה ביטחון ושיגרה . זאת  לעומת התנסות חדשה ולא ידועה עם מזון שונה ומגוון.
ניסיון בודד עם מאכל לא טעים, נחרט בזיכרון לשנים רבות. ולכן ילדים מעדיפים להימנע ממזון זה.
או מזון שאימא מכינה "שאינו מגניב" לעומת מזון שמפורסם בתקשורת שנתפס כ "מגניב" .

אז כיצד נתמודד עם בעיות מסוג זה ??

נעודד: טעימות, אכילה עצמאית ,קנייה משותפת, שיתוף בתכנון הארוחה, עזרה בהכנה , סידור יפה של השולחן והצלחת.
נעשיר את מזון במזונות חבויים שיעשירו את המזון ברכיבי תזונה חיוניים. לדוגמא:
• קמח משומשום, טחינה, שקדייה ( סידן, ברזל , שומן בריא)
• גרעיני חמניות ודלעת ( שומן בריא, חלבון, אבץ )
• נבט חיטה, שיבולת שועל טחונה ( מזין כללי)
• שייק/מיץ פירות +שקדייה/טחינה/אבוקדו(סידן,C,שומן בריא)
• לחם /עוגה גזר, קישוא, בננה, פרי יבש (פירות, ירקות)
• חרובים – ממרח, עוגה, שוקו. (מזין כללי)
• ביצה לתוך מאפה , מאפה פסטה (חלבון)
• מרק שבושלו בו ירקות, רוטב עגבניות לפסטה (ירקות)

זכרו שהרגלי אכילה מגיל צעיר מלווים אותנו לאורך כל חיינו ולכן חשוב לשים דגש על:
• עיצוב הרגלים – ארוחות מסודרות, לאט, אכילה סביב שולחן.
לחשוף את הילד למזונות רבים.
מזון זמין – על השולחן – קערת פירות, פרי יבש, קרקר מלא, ירקות חתוכים
חשיבות רבה לארוחת הבוקר – עתירת חלבון – לשיפור ערנות, ריכוז וזיכרון
• ארוחות קטנות ומסודרות – 5-6 ביום
פעם ביום - מתוק ובריא – פרי, מיץ פרי קפוא, יוגורט, פרי יבש, עוגיית קווקר או חיטה מלאה
• חטיף בריא – פופקורן, בייגלה מחיטה מלאה, אגוזים ושקדים (בהתאם לגיל), דגני בוקר.
בדינאמיקה המשפחתית - ארוחה משפחתית לפחות אחת ביום, דוגמא אישית של ההורים, הילד בוחר מתוך מגוון מזונות, גמישות בארוחות, אכילה לפי רעב, לשוחח על החשיבות לפי הגיל, להימנע משידול ופיתוי להציע מזון אהוד יותר, להימנע מהצעת פרסים לאכילה טובה  /עונשים, "לא חייבים לסיים את כל הצלחת".

בנוסף יש חשיבות להשפעת תוספי מזון של ויטמינים ומינרלים על ההתפתחות והגדילה
• מחקר שבדק את חשיבות תוספת ויטמינים ומינרלים לתפקוד המוח, כושר ריכוז ומנת משכל בארה"ב  באוכלוסיה שאיננה במחסור. התוצאות הראו ש 3 הקבוצות שקיבלו תוספת ויטמינים ומינרלים הראו שיפור במבחנים, לעומת הקבוצה שלא קיבלה תוספת ויטמינים.

לסיכום זכרו שמסרים ברורים בגיל צעיר מופנמים, והשפעתם ניכרת בבחירותיו של הילד בשנים הבאות ובעצם לאורך כל חייו. כך שתפקידכם כעת לעזור לילדכם לעשות את השינוי בקצב שלו ובדרכו שלו.

ההמלצות הן כלליות בלבד, כדי לבנות תוכנית המתאימה לילדכם, מומלץ לקבוע עוד היום מפגש אישי דרך דף צור קשר או ב 054-4333585